Počet koleček u kočárku

Počet koleček u kočárku

Počet kol už dávno není omezen jen na čtyři. Vyrábějí se kočárky s třemi koly, tzv. tříkolky, pak s různými zdvojenými koly a podobně. Rozdíly jsou i v tom, zda se přední kola dají otáčet, nebo jsou napevno. Otočné kola mají výhodu v tom, že nejednou usnadní manipulaci s kočárkem a většinou se dají zaaretovat, tedy “přeměnit” na neotáčející jednoduchým úkonem.

Kromě toho vás také možná bude zajímat, zda se dá sportovní část kočárku umístit ve směru i protisměru jízdy (abyste mohli miminko vozit v obou směrech), případně zda má kočárek přehazovací rukojeť.

Dále i hmotnost kočárku je poměrně důležitým prvkem při výběru. Pokud budete např. s kočárkem cestovat MHD nebo jej často přenášet, pak si vybírejte co nejlehčí varianta s jednoduchým skládáním.

Také si zjistěte, zda se daný kočárek vejde do kufru vašeho auta. Na tuto drobnost mnohdy rodiče zapomenou a pak je to stojí kopec nervů, dokud obrovský kočárek Tako vtěsnají do mini-kufru.

Rozdíly jsou také v rukojeti. Zatímco některým rodičům spíše vyhovuje rukojeť plná, jiní dávají přednost tzv. golfovým holím – tedy ručky jsou dvě a při tlačení kočárku potřebujete obě ruce. Dnes už jsou i kombinované varianty rukojetí – golfové hole se dají spojit a vznikne plná ručka, takže podle potřeby si tento prvek přizpůsobíte.

Velmi důležitá je bezpečnost kočárku. Dnes již každý kočárek Tako má pětibodové bezpečnostní pásy a rovněž musí být stabilní, aby nedošlo k převrácení. Přece jen se však čas od času objeví informace o nebezpečném kočárku na našem trhu, takže je dobré sledovat zejména stránky České obchodní inspekce.

kočárek

kočárek

You must be logged in to post a comment Login